جوش ورق ژئوممبران به لوله پلی اتیلن
نحوه جوش ورق ژئوممبران به لوله پلی اتیلن:
در مرحله اول بهتر است از نحوه کارگذاری و خروج آب از استخر ذخیره مایعات صحبت کنیم.

- نحوه کارگذاری لوله پلی اتیلن برای خروجی آب و مایعات از داخل منبع ذخیره به دو صورت می باشد:
1.دیواره استخر را به صورت(L)شکل حفر کرده و لوله پلی اتیلن را کار گذاشته به صورتی که یک متر از پشت دیواره و حدود 30 سانتی متر از کف استخر بالاتر باشد البته توجه داشته باشید که شیب کف استخر به سمت همین لوله باید باشد و در مرحله بعد این لوله باید تراز طولی و عرضی باشد و بعد خاک ریزی بشود به صورتی که شبیه بقیه دیواره های شیب بشود.
2. به این صورت است که در کف استخر به سمت شیب کف یک چاله مثلا 1*1*1 حفر شود و لوله پلی اتیلن به کمک یک کف کش خروج آب را انجام دهد البته در این مورد لوله روی ورق ژئوممبران قرار می گیرد و هیچ احتیاجی به جوش عایق ژئوممبران به لوله پلی اتیلن نیست.
- نحوه جوش لوله به ورق ژئوممبران :(در کف یا دیواره استخر ذخیره)
توجه داشته باشید معمولا لوله ها در کف استخرهای ذخیره واقع می شوند ، که برای آب بند کردن به ورق ژئوممبران اول باید ورق را فیت لوله برش داده وجا زده و بعداز اطمینان از اینکه کاملا ورق ژئوممبران در دور لوله به زمین چسبیده می توان آب بندی را شروع کرد.بهتر است که یک وسله گرد و فیت لوله مثل خود ورق ، به دور لوله کار گذاشته تا فشار بر دو خط جوش اکسترودر و یک خط جوش سشوار صنعتی تقسیم شود . در صورتی که این وسله را ایجاد نکنیم تمام فشار بر یک خط جوش اکسترودر بر بدنه لوله پلی اتیلن وارد می شود و احتمال شکست خط اکسترودر طی مدت زمانی وجود دارد .
در مرحله اول وسله را کار گذاشته و با سشوار صنعتی جوش مربوطه لحاظ می شود و در مرحله بعدی روی لبه همین وسله و روی ورق ژئوممبران به عرض 5 سانتی متر و به طول دور وسله سنگ فرز زده می شود تا سیقلی بودن روی ورق ژئوممبران را به زبری تبدیل کند و در مرحله بعدی روی قسمت های سنگ خورده را اکسترودر زده تا آب بند شود.
- هدف از ایجاد لوله در کف استخر:
1. خروج آب از استخر ذخیره آب
2. خروجی برای لای روبی کف استخر
3. می تواند به عنوان ورودی آب هم باشد



